Holiday Season in Los Angeles

Je kan best de Amerikaanse manier van het beleven van de kerstsfeer uitbundiger noemen dan datgene wij gewend zijn. Ze dompelen zich als het ware onder in de kerstgezelligheid en overal waar je kijkt zie je lichtjes, kerstbomen en gigantische versieringen zoals ze dat enkel in the States kennen. Ze zien het groots.

Het verschil met de Vlaamse versie van hetgeen ze hier ‘Holiday Season’ noemen, is de start ervan. Niet halverwege december zoals bij ons, maar een maandje vroeger. Thanksgiving is hier de officiële start van de kersttijd. Heel wat Amerikanen zijn extreem gelovig en zien dit dus als de ideale tijd om te ‘evangeliseren’. Geen handje vol hier met middernachtmis zoals bij ons, maar lange rijen wachtenden die al vroeg kamperen aan de kerkdeur om een goed plaatsje te bemachtigen.

Eten en drinken, en samenzijn met de familie is voor hen ook erg belangijk. De typische kerstmaaltijd: honey roasted ham, roasted turkey en roast beef met mashed potatoes en vleessaus, een kwats veenbessen gelei en een zelfgmaakte pumpkin pie (geroosterde honingham, kalkoen en vlees met puree en pompoep taart). Niet echt mijn favoriete 2 gangenmenu, maar we gaan eten wat de pot schaft natuurlijk.

Als er dan al iets beter is, betreffende X-mas Time, zijn het natuurlijk de temperaturen. Bij een zachte 25 graden tijdens Thanksgiving, einde november en een geschatte 12 graden met Kerstmis hoor je mij alvast niet klagen.

claeslea

tanksgiv!ingis presies een mooie tijdvoor de kerst te vierenzo leer ik ook iets over la

ann

ik wou echt dat ik ook eens kon komen

wim

Bangelijk. En hoe smaakt het bier, plattekes zeker!