What happens in Vegas, ...

Nadeel van op veel verschillende plaatsen te komen is natuurlijk dat de kans erin zit dat je minder snel met een spontaan opengevallen mond naar iets zal staan kijken. Heb je genoten van de Thaise azuurblauwe wateren met incluis witte zandstranden, dan zal je Blankenberge maar niets vinden. Als je rondgewandeld hebt in het New Yorkse Manhattan, dan is de Antwerpse boerentoren een lachertje en het Louvre in Parijs is nog net iets anders dan het Jacob Smith Museum in Mol. Ik bedoel maar, des te meer fantastische dingen je ziet, des te minder je achteraf loeihard en ongegeneerd 'Wauw' roept!

... Maar Las Vegas ... is Vegas natuurlijk. De grootste kleinste stad ter wereld. De plaats ook waar men nog nooit van de Kyoto-norm heeft gehoord en men zonder last te hebben van enig schuldgevoeld miljarden watt de lucht in blaast. Gloeilampen, lichtslingers- en stralen en dito neonreclame die je verblinde. Neen, hier heeft men nog nooit gehoord van spaarlampen.

Wanneer je vanaf Los Angeles naar de gokstad komt zie je rondom je alleen maar grote, lege vlakten. Zand, bergen en verder niets. Tot je na een zestal uren inde verte de lichtjes ziet schitteren aan de horizon. Las Vegas betekend dan ook niet voor niets in het spaans ' Weilanden'.

Alles speelt zich af op de 6,5 kilometet lange 'Strip'. Honderden hotels, die allemaal één of ander thema lijken te hebben zijn verzameld langs die boulevard. Het New York New York hotel heeft een perfect nagebootste Big Apple skyline met bijhorend Vrijheidsbeeld en achtbaan. Verder zie je de 15 meter hoge bronzen leeuw van het MGM (Metro-Goldwyn-Mayer) hotel. Het is tevens het grootste casino van Las Vegas met 3500 gokkasten en meer dan 5500 hotelkamers.

Voor onze eerste avond hadden we kaartjes van Cirque de Soleil in het New York, New York Hotel Casino. Het was één van hun vijf verschillende shows in Las Vegas. De onze had als naam 'Zumanity' en was een sensueel optreden voor 18+. Het was de max. Daarna zijn we een klein gokje gaan wagen. Je gaat nu eenmaal als toerist niet naar London zonder de Big Ben te zien, en je gaat België niet uit zonder een Duvel gedronken te hebben. Zo kom je ook niet naar Vegas zonder eens op een fruitmachine of bingo te tokkelen. Maar één voordeel: What happens in Vegas, stays in Vegas!

Meer informatie over Las Vegas kan je terugvinden in het artikel dat ik geschreven heb op een andere website. Neem zeker eens een kijkje via deze linkhttp://reizen-en-recreatie.infonu.nl/buitenland/39800-een-blik-op-las-vegas-in-nevada-vs.html. Bedankt

claes lea

heb je verslag gelezenhiet ziet er goed uit