Het Leven zoals het is ... De Romazigeuner

7u33

De eerste dag was meer dan kloten. Het kan enkel maar beter is de enige positieve noot waarmee ik dan ook gisteren de dag afsloot. Als overmaat van (kleine) ramp heb ik diegene waarmee ik gisteren had afgesproken niet gezien. Verkeerde communicatie, mijn gsm die hier niet marcheert en zeer weinig kans om met het internet te verbinden hebben er voor gezorg dat ik moet ‘overnachten’ als één van de vele Roma zigeuners hier. In het station tegen de muur, rugzak toegebonden met mijne broeksriem, al het geld en papieren in mijn onderbroek en mijn veters zo vastgebonden dat ze mijn schoenen zeker niet van mijn voeten zouden kunnen pikken. Het spant mijn bloed wel serieus af, maarja. Van slapen komt er natuurlijk niet al te bijster veel in huis (ik heb ook tot half vier op café gezeten) dus de nacht is gelukkig kort.

Een jeugdherberg of hotel dat een bed vrij had tegen een schappelijke prijs kon ik niet vinden. Wil nu juist dat vandaag net Skopje voor één week internationale hoofdstad van de Balkan Cultuur is. Het loopt hier vol volk overal en backpakkers vullen alle jeugdherbergen dezer dagen. Moeilijk gaat ook! Zij die niets doen, doen niets verkeerd! Morgen komen er betere tijden! Adieu!

PS Mijn Couchsurfers van Skopje zijn op de hoogte dat ik er al ben, ik zie hem deze namiddag om 15 uur (hopelijk) en blijf bij hen tot zondagavond.

Reacties

Reacties

lea

hoop maar dat het morgen betergaat dat isavontuur dat je wilde daag

Elena

:) don't understand a word but do understand the 15 uur which is the time we're meeting:) You'll have to translate the story of your first night in Skopje when we meet:)))
See you later today:)
Elena:)

nick

Amai, da overnachten in het openbaar da zal wel nie niks geweest zijn. Ik denk nie da ge kunt verwoorden wat er op dieje moment door je heen gaat. Zie maar dat ge een slaapplaats kunt vinden voor vannacht.

Veel succes en sterkte

Groeten

Nick

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!