Geluk bij een ongeluk. Pristina bij op de lijst!

Een geluk bij een ongeluk is het eigenlijk. Ik had graag zo snel mogelijk aan de lessen van de tweede groep begonnen (dat zou normaal gezien maandag 7 september zijn), maar alles is twee dagen uitgesteld omdat niet al mijn studenten op tijd in Sofia zouden geraken. We beginnen dus woensdag 9/9 en ik zal er waarschijnlijk niet mee klaargeraken op de geplande 22 september.

Het goede nieuws is wel dat ik dankzij dit voorvalletje geen vier, maar zes dagen kan reizen. De eerder al geplande (vorige blog) trip naar Macedonië (Kriva Palanka en Skopje) zal worden uitgebreid met Pristina, hoofdstad van het land Kosovo. Nu nog snel een Couchsurfer zoeken voor de laatste twee nachtjes. Misschien kan ik in het tentenkamp van de blauwhelmen blijven maffen

Tongue out
?

De planning

Donderdag 3 SEPT direct na de receptie van mijn werk vertrekken met de bus via Sofia naar Kriva Palanka. Daar verblijf ik tot zaterdagochtend bij het Amerikaanse koppel Jillian en Dan.


Van daaruit gaat het zaterdag 5 SEPT met de bus naar de Macedonische hoofdstad Skopje tot maandagochtend. Daar verblijf ik bij een koppel uit Macedonië Elena en Ivica.

Maandag in de vroege ochtend neem ik de rechtstreekse bus naar Pristina, de hoofdstad van Kosovo een afgescheurd deel van Servië. Ik ben volop bezig om daar een slaapplaats te vinden voor 1 nacht om dan dinsdag in de namiddag terug te keren naar Sofia (opnieuw via Skopje en K. Palanka, dit is de enige weg) om daar omstreeks middernacht dinsdag 8 SEPT terug aan te komen.

DE MAP MET DE PLANNING

Reacties

Reacties

smaers nick

Twee dagen extra, om op ontdekking te gaan.
Het is te hopen dat je die slaapplaats kunt vinden die laatste dag.

Mocht het niet lukken mijne zetel is beschikbaar. :0)

pascale

pas op voor de mijnen die daar nog liggen of ge moet daar niet meer slapen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!