Over de grens naar Skopje, Macedonië


Ik heb net mijn treintickets gekocht voor een trip van enkele dagen naar de Voormalig Joegoslavische Republiek Macedonië.

Op het einde van volgende week zal ik voor drie dagen naar daar afzakken. De Republiek Macedonië is een land op de Balkan. Het land grenst aan Albanië in het westen, aan Servië (en Kosovo) in het noorden, aan Bulgarije in het oosten en Griekenland in het zuiden.

De Republiek Macedonië als zodanig is ontstaan op 8 september 1991 na een referendum over onafhankelijkheid van het voormalige Joegoslavië. Tot dat moment was Macedonië één van de deelrepublieken van Joegoslavië. De naam Macedonië ligt vooral gevoelig bij Griekenland vandaar dat is bepaald dat de republiek Macedonië in het internationale verkeer als Voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië (in het Engels afgekort als F.Y.R.O.M.) wordt aangeduid.

Ik verblijf er opnieuw bij CouchSurfers die me een zetel aanbieden voor de nacht. De planning is om van Sofia met de trein naar Kriva Palanka te gaan en dan de volgende dag verder te reizen naar de hoofdstad Skopje, met in het noorden de grens van Kosovo.

Reacties

Reacties

smaers nick

Hela hola,

Dat is precies nen hele trip. Hoeveel kilometer is da ongeveer?

Is dat zo wat veilig daar in buurt waar je naartoe gaat?

Allé veel plezier gewenst.

Groetjes,
Nick

bart

Bwa de trip valt in afstand wel mee ongeveer 250 kilometer on way, maar tis natuurlijk met een versleten busje tegen 40km/uur over landweggetjes.
Bwa wat is veilig, de buurt van skopje en kosovo ni echt, maar de blauwhelme zulle me wel beschermen :-)

smaers nick

Zie maar da ge nog verslag kunt uitbrengen. :0)

Das toch 7 uur afzien dan. Amai, gij zij nog straffer dan die blauwhelmen. Moet gij hun misschien niet beschermen?

Doei

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!