Lachen met Mongolen

Nadat we van Plovdic terugkwamen, waren we met een groep van CouchSurfing uitgenodigd op een feestje in de Mongoolse Ambassade in Sofia. Omdat er een Mongool (met de rare naar Amai) die de wereld rondtrekt met de fiets (150 landen in 7 jaar) te gast was in Bulgarije zou hij ons wat meer uitleg geven over de plaatselijke gebruiken, gewoonten en een beetje meer vertellen over de geschiedenis.

De Ambassade bood ook plaats aan een echt yurt. Dat is een traditionele tentensoort die wordt gebruikt voor de bewoning door rondtrekkende nomaden met schapen, geiten, kamelen en/of paarden, die leven in de koude droge Steppe van Mongolië. Ongeveer 40 procent van de Mongolen zijn nomaden en veranderen gemiddeld vier keer per jaar van plaats. Alle info en foto's van de yurt kan je vinden door HIER te klikken.

Picture 1 and 5 with thanks to Bojo

Cool

ann

amaai weer veel om te evrtellen als je thuis komt he.

lea

goed bericht en mooie fotos doe zo voort

Nick Smaers

Da is knap, die yurt. Ik heb weeral een woord bijgeleerd vandaag.

Als ge terug zijt ben ik zeker geinteresseerd naar je verhalen. Bij een frisse pint natuurlijk.

Tot de volgende...

bart

dat komt dit in orde, ik ben normaal gezien terug rond 22 september, binnen een klein maandje. Jaja Yurt, onthoud het maar :-)