Na ‘t Rozenhof komt maneschijn, ...

Dit weekend was de max! Na ’t Rozenhof, de Belgische Bar, gingen we een beetje aan ‘sightseeing’ doen. Zoals echte Japanners de camera steeds in aanslag (zie fotoalbum) en gewapend met een broodnodige zonnebril trokken we voor een namiddagje door de snikhete oude stad van Plovdiv. We gingen naar het Grieks lijkende amfi-theater, overkeken de nieuwe stad vanuit de hoogte, maakten kennis met de grote, ongelijke tegels in de oude straatjes, de vele antiek en souvenierwinkeltjes en cafeetjes die de stad rijk was. Om de avond door te brengen hadden we enkele dagen geleden al een ‘couch’ geregeld om op te surfer voor de nacht van zaterdag op zondag. Een jong koppeltje dat nog studeerde bood ons meteen een plaats aan om te slapen. Samen met nog twee andere CouchSurfing leden uit de buurt van het Franse Nice, Yann en Magali mochten we in hun ruime appartement in het centrum van Plovdiv overnachten. Met zes dus, er waren twee slaapkamers dus kregen we de twee ‘comfortabele sofa’s’ in de living. Enig nadeel was dat de kat had het niet zo begrepen op ons bezoek en ons meer dan op onze zenuwen werkte die nacht. Maar ach, je kan niet alles hebben in het leven.

Onze hosts Martin en zijn vriendin waren dezelfde avond aan het werk in jongeren kroeg ‘Art & News Café’, waar we voor bedtijd nog enkele donkere en blonde Leffe’s achteroversloegen alsof het water was. Samen met de MacDonalds van enkele uren daarvoor heeft mijn groenten en fruitdieet van de afgelopen weken dus een serieuze slag in het gezicht gekregen. Benieuwd hoeveel verloren kilo’s er na dit weekend nog zijn overgebleven. Wie zal het zeggen?!

  • Me with CouchSurfers Yann en Magali from Montpellier, France

Reacties

Reacties

lea

datis dus een goede uitstap geweest daag

smaers nick

Hoe meer ik jou verhalen lees, hoe meer goesting ik krijg om mijn koffers te pakken en de wijde wereld in te trekken.

Maar dan zie ik mijn tikkaart van het werk liggen en dan week ik weer hoe laat het is. Ik zal nog maar niet te erg naar mijn pensioen lonken zekers...

Groetjes,

Nick

PS schoon foto's

ann

haha die kilo s gaan er ooit wel weer af
zolang je er maar kan van genieten daar

bart

idd, kust allemaal mijn *** I LOVE MACD! :-)

lea

jebent goed bezig

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!