The Road To Plovdiv

Het is zaterdagochtend 10u40. We zitten op de trein naar Plovidiv. Dit tochtje zal als alles goed verloopt zo’n 170 km, een dikke twee uur duren. Recht door de bergen.

De treinen zien er alleszins stukken beter uit dan ik vooraf had gedacht. Per wagon een aantal in stukken verdeelde compartimentjes van 8 zetels in ‘luxe uitvoering met een mooi en zacht stofje’, die je kan afsluiten met een deurtje.

Snel gaat hij niet, ik schat een 60 kilometer per uur. Maar voor nog geen 9 euro heen en terug kan je geen Train à Grande Vistesse verwachten natuurlijk.

Wat een ontdekking, ...

Verbazing alom in Plovdiv. ‘Cafe Het Rozenhof’. Kan dat iets anders zijn dan een Belgische Bar? We gaan binnen en we wanen ons direct in het marginale café Beveren in Antwerpen. Leffe donker en blond, Stella en Hoegaarden van het vat en nog enkele andere flesjes Vlaams Gerstennat à la Kriek Belle-Vue, Brigand enz, ... We blijven enkele uurtjes zitten hier!

Smaers Nick

En toen daar op den plekke des god, waande hij zich in het Walhalla. Dronk het gerstenat des verleiding en zag dat het goed was.

Deed deugd zeker, nog wa belgisch bier achter de huig te gieten zekers. Ik hoop da ge goe geprofiteerd hebt.

tot de volgende.

groetjes