Tsjechen en de Kandelaar Bar, ...

Zondag, 01u35 in de ochtend ... Na een lange en vooral luie zondag lig ik nu pas is mijn bedje. Ben net terug van een leuke kroeg. Ik had afgesproken met een Tsjech van de couchsurfwebsite in een cafeetje ergens in Sofia. Maar, voor ik dat gevonden had heb ik wel enkele kilometers moeten afleggen.

Normaal hadden we afgesproken om acht uur maar hij stuurde mij een berichtje dat ik me niet moest haasten omdat het op zondag pas om negen uur open ging. Oef, ... niet haasten, ... een geluk want ik was al meer dan 1,5 uur aan het zoeken achter de bar. Ik had het adres wel, ... en ik ben op de juiste plaats maar, ... ik kan het gewoonweg niet vinden. Wel twintig keer wandel ik het opgegeven straatje op en af. Helemaal niks. Geen één keer zie ik iemand uit een gebouw komen of er ééntje binnengaan.

Ik loop en slenter en besluit dat ik iedere deur of poort die ik tegenkom ga proberen open te doen om te zien wat erachter schuilt ... En ja, eindelijk! Ik ben uiteindelijk bij mijn bestemming .

Hier is de tijd blijven stillestaan, ... als men in dit café al ergens stroom voor gebruikt, dan is het enkel voor twee dingen. Voor 1 kleine keukenfrigo waar al de flesjes bier in gestouwd zitten (tapkraan heeft men niet) en de andere voor de heerlijke muziek.

Licht heeft men niet, tis te zeggen, op elke tafel, de ganse toog en zelfs de trap staan vol met allerlei soorten kaarsen. Het heeft wel iets en is super gezellig. Ook als de Tsjech met zijn vrienden arriveerd blijft het een leuke boel. Vladimir is hier op 3-weeks taalkamp en is een gezellige gast!

Moet het nog gezegd waarom ik zo lang heb gezocht achter het café...? Ik denk namelijk dat de brandweer niet helemaal akkoord zou zijn met deze inrichting :-)

Reacties

Reacties

smaers nick

Dat moet toch wel een hele cultuurschok zijn als je in zulk cafeetje binnenkomt. Het contrast kan haast niet groter zijn met het gene dat wij nu kennen in de westerse wereld.

Maar des te kleiner de overeenkomsten zal de charme en de gezelligheid des te groter zijn.

PS : de Geuze niet gevonden? Of was da misschien een heidens lokmiddel voor de duivel....


Groetjes,

NIck

bart

Niks, geuze of leffe, zelfs gene stella. 1 merk Bulgaars bier vant fleske, ... daar moest ik het mee doen. Alle achteraf zijn we wel in iets 'sterken' gevlogen'.
Bart,

lea

tipisch bulgaars zeker dat moet ge meemaken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!