Uitslapen en Boyana Kerk

Eindelijk zaterdag. Uitslapen dus, ... en dat was ondertussen al weer een week geleden! Van maandag tot vrijdag werk ik immers en begin ik om zeven uur 's morgens, om iets na de middag gedaan te hebben met lesgeven zodat ik de stad kan ontdekken of gewoon crashen in mijne zetel of genieten op een terrasje. Omdat het appartement op bijna 30 minuten per tram (tsjoek-tsjoek tegen 30 km/u) van het hotel ligt sta ik dus elke keer op rond zes uur 's ochtends! Ja ook na feestjes en meetings die duren tot 3 uur. Waarom willen ze die trouwens ook geven op doordeweekse dagen? In ieder geval ga ik vandaag eindelijk eens naar de Boyanakerk, die gelegen is in één van de buitenwijken van Sofia, aan de voet van de Vitosha Berg, en die ook op de Werelderfgoedlijst van Unesco staat omwille van zijn historische waarde. In de Middeleeuwen was de kerk één van 35 Bulgaarse forten die de oude stad moest beschermen. Ze is 900 jaar oud en heeft naar het schijnt fantastische fresco's. Foto's volgen later natuurlijk.

Ik heb hier ook een Belg (ook lid van couchsurfing) die hier gedurende één jaar werkt voor een Vlaamse bedrijf. Waarschijnlijk gaan we deze avond een stapje in de wereld zetten, hij zal ongetwijfeld weten waar de plekjes zijn en de places-to-be. Hopelijk kent hij een cafeetje waar men Leffe of Hoegaarden, of beter nog Geuze verpatst want daar zou hij mij zeer blij mee kunnen maken!

Reacties

Reacties

Smaers Nick

Uitslapen, één van de geneugten des levens.

Die foto's van die fresco's van de Boyanakerk lijken mij wel interessant. Laat maar weten als je ze online zet.

Geniet nog van je avond, hopelijk vergezeld van ne Geuze.

Groetjes,

Nick

bart

ik zie da je het meent dat je de blog iedere dag gaat lezen, tof! 't was inderdaad wel de moeite hoor, kerken zeggen me nu ni direct veel maar was toch een van de favorieten tot nu toe. Groeten, bart

lea

dat intereseert me weldat wil ik wel eens zien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!