Couchsurfing meeting en Guiness Beer à volenté

Gisterenavond ben ik samen met mijn kamergenoot naar een Couchsurfing-Meeting geweest in Sofia. Voor diegene die het nog niet weten, Couchsurfing is de max en mijn favoriete reismethode in crisistijd. Het principe; je gaat op vakantie, citytrip, trekt de wereld rond, of moet zoals ik werken in een ander land en je verblijft niet in een hotel , maar bij andere mensen thuis op de zetel (couch).De organisatie werkt via een website (klik hier) waar je een profiel dient aan te maken -er zijn wereldwijd al 1,3 miljoen leden, waarvan 20.000 Belgen- waarna je van start kan gaan met het zoeken van mensen die hun couch (meestal is dit een extra bed in de logeerkamer) gratis aanbieden voor een bepaalde tijd.

Het leuke eraan is niet enkel dat het je niets kost (je host mag je geen geld vragen), maar je leert ook in een vreemd land direct mensen kennen die je opweg helpen in de stad, je leert de plaatselijke gebruiken kennen, de taal, en je maakt een heleboel (internationale) vrienden voor het leven. Iets wat je in een hotel natuurlijk minder tegenkomt.

Je kan je zowel profileren als ‘surfer’ (je gaat bij iemand logeren), ‘host’ (iemand komt bij jou) of beiden. Als veiligheid kan je dan achteraf op je gast of host zijn profielpagina een korte boodschap achterlaten van hoe je onthaald werd, wat je ervan vond. Dit is dan leuk voor andere bij het maken van hun beslissing waar naartoe te gaan of wie in huis te halen.

Om een lang verhaal kort te maken, het is de max, en gisteren werd er dus een maandelijks feestje gehouden van de Couchsurf Sofia-groep. We waren met zo’n 60-tal. Achteraf ben ik met Ivo van Bulgarije, Oscar uit Mexico en Scott uit Boston, USA naar een Ierse Pub geweest en het was toch 03.00 voor ik in mijn bed zat. Btw een halve liter Tuborg van het vat kost hier € 1,20 een verse Guinness perfect getapt (groot formaat J) € 1,90.

Reacties

Reacties

lea

interesant verhaal

ludo

zou graag meer horen over het nachtleve

smaers nick

Mijne 'couch' staat ook nog vrij, mocht ge nog eens in de geburen zijn. :)

Is wel een leuk concept, dat couchsurfen, wist niet dat dat bestond. Maar inderdaad een prachtige manier om een direct contact te krijgen met de autochtonen. Is wel iets voor mij denk ik. Allé ik laat je nog wat bekomen van dat bewogen avondje.

Groetjes,

Nick

bart

@nick: profieltje aanmaken he ! :-D

@ludo: ik vraag toch ook ni achter u nachtleven he, wat niet weet niet deert. het bier smaakt hier hetzelfde als bij ons alleen kan je voor tien euro er wel 15 drinken en bij ons maar 6 :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!