Nog één weekje voor Kaapverdië

Nog ietsje meer dan een week! Volgende week zaterdag neem ik via Brussel het rechtstreeks Jetair vliegtuig naar de Kaapverdische Eilanden, ‘Cabo Verde’ in het Portugees, waar het vroeger een kolonie van was. De eilanden groep, bestaande uit een tiental eilandjes liggen zo’n 500 kilometer voor de kust van het Afrikaanse Senegel.

Eerst landen we op het Eilandje Boa Vista (wat mooi uitzicht betekend), en dat net onder mijn uiteindelijke bestemming Sal ligt (het Portugese voor zout).

Voor mijn verblijft van één maand heb ik een (hopelijk) leuk appartementje gehuurd van een ouder koppel uit Oost-Vlaanderen die er al sinds 1997 overwinteren. Sal en de andere negen eilanden zijn nog ver verwijderd van het massatoerisme à la Benidorm of de Costa’s en zou waanzinnig mooie stranden en azuurblauw water bezitten.

Ben ondertussen naar de Kaapverdische Ambassade in Brussel geweest voor de nodige (werk)visa, tickets zijn geboekt en 'nieuwe kofferset' is aangeschaft :-)

Na maandenlang werken in Griekenland, Thailand en de Verenigde Staten, nu voor het eerst een Afrikaans land, ik ben benieuwd!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!