Ai, nationale rauw

Geen inleidingstekst


  • New York, New York, here I come ... NYC

    Mijn beoordeling NEW YORK CITY
    Geschiedenis ***
    Cultuur *****
    Bezienswaardigheden *****
    Uitgaan, eten &drinken *****
    Algemene indruk ***** 5/5



    Eindelijk vertrek ik met de trein in Geel omstreeks 0730 en kom in op de Nationale Luchthaven van Zaventem aan rond 0845 voor mijn langverwachte Amerika trip. Goed op tijd want mijn vlucht naar London Heatrow, voor de aansluiting naar New York zou pas vertrekken om 1215.
    Vlak na aankomst in Brussel probeer ik in te checken, maar er is een probleem, ... Alle vluchten naar Londen Htr hebben grote vertragingen door de dichte mist die daar hangt. Maar omdat ik zo vroeg ben is er geen probleem meer want ze gaan me op een vroegere vlucht plaatsen om zo mijn aansluiting niet te missen. Ik had in London namelijk maar 1 uur om over te stappen, 0920 was dus nu mijn nieuw vertrekuur.
    ... Dacht ik!

    Ik maakte me klaar voor boarding waar er op het scherm al een vertraging van twintig minuten te lezen stond, niets aan de hand. Kan gebeuren.
    Uiteindelijk stappen we in maar krijgen we de mededeling dat we het eerste 1,5 uur niet zullen vertrekken, nog steeds door het weer ginder. Daar komt later nog een uurtje bij, ...
    Dan vertrekken we eindelijk voor een 40 minuten durende vlucht. Boven de luchthaven aangekomen moeten we nog een 35-tal minuten blijven rondcirkelen want het is er te druk. We landen om 1410.
    Natuurlijk is de NYC vlucht ondertussen gecancelled voor vandaag. We moeten aanschuiven in een gi-gan-tische rij. We staan daar onafgebroken met een duizendtal mensen tot 2010 aan te schuiven. Zes uur geen eten, drinken of toilet, want weggaan in plaatsvergaan. Toen ik eindelijk aan de beurt was om mijn ticket te rebooken viel ik bijna om van de honger.
    Er werd geregeld dat we werden opgepikt met een shuttlebusje en naar het Sheraton aan de airport van Heatrow werden afgezet waar we voor het slapengaan nog een diner kregen en `s ochtends een ontbijt alvorens terug te gaan naar het vliegveld. Om 2200 lag ik te maffen.

    Volgende dag, ...

    om 1100 vliegen we naar New York JFK (hoop ik). Dus wekker om 0700, lekker ontbijt op kosten van British Airways en dan met de bus richting Heatrow. Geloof het of niet maar om 1100 uren hingen we in de lucht. Genoeg ruimte deze keer, ieder zijn tv`tje, kortom, ... vlekkenloos begin van de dag.

    We landen uiteindelijk om 1400, een twintig minuutjes later dan gepland. Het zo gevreesde Amerikaanse doaune onderzoek en verhoor blijkt minder erg te zijn dan verwacht. London, ja zelfs Brussel was erger dan JFK.

    Ik wou zo snel mogelijk op bezoek bij mijn couchsurfer dus ik nam de airbus, die me via de luchthaven naar de dichtst bijzijnde Subway bracht. Maar waar moest ik dan heen...? New York is groot.
    De wegbeschrijving die hij me doormailde hielp me niet veel, East-west - uppertown-downtown, street en avenue ... na 5 uur wandelen met twee koffers en mijn pc bij min 8 graden stond ik eindelijk voor de deur aan 158 East 107th Street 3a buzzer 13 ... Daar moest ik zijn.
    Will valt geweldig mee. De 34 jarige shopmanager van enkele kaaswinkels downtown woont al 5,5 jaar in dit erg krap, maar leuk appartement in Upper East Manhattan. De buurt heet Spanish Harlem, met als buren Spanjaarden, Mexicanen en Puerto Ricanen. Als huur betaald hij zo`n 1000 dollar per maand voor een 4 op 5 studiootje. Ik blijf de ganse avond thuis en we praten er lustig op los. Morgenvroeg om 0630 sta ik samen met hem op en loop ik een stukje mee tot aan Central Terminal in Midtown Manhattan.

  • Dag 20 - 23 Thailand Phuket

    Het paradijs bestaat, ... en het ligt in Thailand. Na twintig dagen heb ik vandaag het mooiste plaatsje gevonden dat ik ooit in mijn hele leven ben tegengekomen. Op een twintig minuutjes van het mooie Patong Beach, waar we ook in het begin van onze vakantie onze strandmomenten doorbrachten ligt een prachtig stukje hemel op aarde, verscholen achter enkele bergtopjes, kronkelende zandwegen een imens aantal palmen en tropische planten. Het stukje strand, zo'n 250m breed heet dan ook niet zomaar 'Paradise Beach'. Er zijn weinig of geen toeristen omwille van de onbekende ligging en er is 1 aangrenzend hutje dat de naam -restaurant-, naar Thaise normen krijgt opgeplakt. Maar het eten is heerlijk, ... natuurlijk ook omdat het geserveerd word in het prachtigste plekje op aarde (naar mijn bescheiden mening). Men gebruikt voor de stranden van Thailand vaak de omschrijving van parelwitte stranden en helder azuurblauw water, en vaak is dit niet terecht. Sommige delen van Pattaya bijvoorbeeld kan je gewoon vergelijken met het strand in Oostende. Maar dit heeft die omschrijving niet gestolen ... het spijtige was wel dat omdat de weg naar het strand al zo mooi was, de batterij van mijn camera het al na een half uurtje begaf, wat betekend, GEEN FOTO'S van dit stukje natuurlijk pracht. maar niet getreurd, da's meteen voor ons een reden om morgen terug af te zakken naar Paradise Beach, ... met een volldig opgeladen fototoestel natuurlijk!

    Met dank aan, Glenn, de Australische eigenaar van pub ' 2 Black Sheep ' voor de tip. Thx



    Gisteren waren we redelijk laat aangekomen van onze vorige bestemming Ko Samui. Voor het eerst hadden we gekozen om niet het vliegtuig te nemen maar wel de bus. Omdat Samui een eiland is (Ko=eiland) moest omze bus ook de boot op (foto) en dan een hele lange, helse rit door het binnenland (video). We werden om 8u 'smorgens opgepikt aan ons hotel en kwamen rond 19u aan in Phuket. Waar we logeren in CenN-hotel Resort en Spa.

    Om onze terugkeer te vieren ging ik op stap in de bovenvermelde Australische Bar, waar er iedere avond een fantastisch live optredengegeven word door een band. Het werd zeer vroeg in de ochtend, zoals gewoonlijk.

    Morgen is het echter onze laatste dag hier, want vrijdag rond de vroege vooravond vertrekken we terug richting Belgium. Opnieuw 12 uren afzien in hopelijk een vliegtuig dat me ietsje meer plaats geeft dan de heenvlucht...

  • Dag 17 Thailand Ko Samui

    .. uitslapen. het was (te) laat gisteren.

  • Dag 15 - 16 Thailand Ko Samui

    Enkele daagjes geen blog te lezen omdat we het te druk hadden om een plaatsje te vinden om onze handdoek te leggen op het strand van Pattaya, ge moet da verstaan he.

    Maar nu we veranderd zijn van bestemming laat ik jullie alvast een beetje watertanden over waar we nu zijn. Gisterenavond zijn we na een vlucht van een uurtje aangekomen op de luchthaven van Ko Samui, een eilandje aan de oostkant van Thailand op ongeveer 700 kilometer van Bangkok. We logeren aan het Chaweng Beach - het grootste en meest ontwikkelde strand, met een typische mix van luxe hotels en backpackers guesthouses, en een wild nachtleven. Gelegen aan de oostkust van het op één na grootste Thaise eiland (na Phuket). De airport van Ko Samui was veruit de mooiste die ik ook gezien heb, ... klein, maar typisch ingericht zoals het eiland zelf, ... alles in openlucht (check-in, bagageband, security-check, ...). Alles was volledig opgebouwd uit hout, bamboe, palmtakken en zelf het dak was van riet.

    We verblijven in een luxe-bungalow complex 'Chaweng Resorts' met huisjes op enkele meters van het strand (foto) en bijhorende palmbomen.

  • Dag 11 Thailand Pattaya

    Yep, kogel is door de kerk, we verlengen ons Pattaya verhaal voor enkele dagen. Normaal gezien gingen we vandaag verder richting Chiang Mia voor drie dagen. Die bestemming slaan we over, ... reden; te warm momenteel voor lange treinreis (17u), en ook een beetje het feit dat er in ChM geen strand is. We hebben schrik dat de trektochten veel te vermoeiend zullen zijn.

    Vandaag hebben we Pattaya bezocht van de minder toerische kant, ... in de plaats van het Pattaya Beach, vlak naast de uitgangsbuurt (geen helder water, slechts twee meter brede zandstrook, veeel toeristen,,,) zijn we nu naar Pomtien Beach gegaan, ... veel interessanter.

  • Dag 6 - 7 - 8 - 9 - 10 Thailand Pattaya

    Vandaag vroeg opgestaan om een lekker ontbijtje je nemen in ons hotel. Omdat we de dag vroeg wilden inzetten vertrokken we direct naar zee om enkele uurtjes aan het Jomtien Beach te gaan liggen. Een natuurlijk een beetje jetskien en zonnen, ... alhoewel het wel warm is maar niet echt zonnig dus na enkele uurtjes houden we het voor bekenen. 's Avonds zoals gewoonlijk naar the Beach Road en the Walking Street. Tot 's morgens natuurlijk.

    De volgende twee dagen houden we ons een beetje aan de indeling van de 6de dag, behalve het vroeg opstaan en ontbijten dan, ...

  • Dag 5 Thailand Pattaya

    Vandaag aangekomen in Pattaya, ... ofwel 'Partaya' of 'Disneyland for Adults'. En die benamingen zijn zeker niet gestolen. We logeren hier een week in de suite van het poepsjieke Pattaya Centre Hotel, in het hartje van het Pattaya centrum en op 50 meter van het strand. Er is een leuke boulevard met een massa aan winkels, honderden en honderder meters souverniers, eettentjes, en vooral, ... heel veel hardnekkige Thaise mannen die je absoluut een op maat gemaakt 'Armani' kostuum willen maken, nep natuurlijk, maar je word er wel om de 200 meter over aangesproken. Nogal, euhm, ... hatelijk. Voor de rest is Pattaya natuurlijk het thuis van vele Belgen.

    In de avond gingen we naar de Walking Street. Ik dacht dat ik in Phuket en Bangkok iets had gezien wat in mijn ogen al leek op tien keer 't Schipperskwartier in Antwerpen maar hier!? Niet normaal! O-v-e-r-a-l waar je gaat, meisjes, ladyboys, katoys, jong, versleten, paaldansen, kooien, pooiers, thaise en andere massages, ...

  • Dag 4 Thailand Bangkok

    Bangkok is max! Gisterenavond zijn we een stapje in de wereld gaan zetten. Dat stapje begon met een heuse sexshow. We vroeger aan de taxichauffeur om ons ergens te droppen bij iets 'Cabaretachtig' of travestietenshow. Om eens gezien te hebben ... ge verstaat da wel!
    Na middernacht zetten hij ons ergens af, naast een doodlopende donker steegje waar wat licht uit een oud vervallen gebouw scheen. 'Sexshow,sexshow' was het enige wat er tijdens de taxitocht uit de brave man zijne mond kwam. Geen mens te zien aan de inkom van het gebouw. Beetje verder kwam er een dame ons halen en vertelde dat de show 600 bath per persoon zou kosten, inkom voor gans de avond een een drankje. Bwa 600 bath, ong 12 euro das nu niet het grote geld natuurlijk. We werden via enkele lange trappen helemaal naar boven gebracht. Amai, en blij dat ik was toen de deur openging en er zeker 100 man in de club zat. Allemaal toeristen en geile venten natuurlijk, maar de show was goed. Pluimem kwamen er niet bij te pas, maar attributen genoeg ... pingpong balletjes, sigaren (het verdere scenario bedenk je zelf maar).

    Na een anderhalf uurtje hielden we het voor bekeken en gingen we opnieuw naar beneden, waar tot onze grote verbazig de taxichauffeur ons zat op te wachten. Prive taxi voor de avond zeg maar. 250 bath (5,5 euro) voor een ganse avond vervoer zeg nu zelf, ... En dan nog even vertellen dat van de hotel naar het centrum toch snel een half uurtje rijden was.

    Van de show gingen we naar de Rosse Buurt van Bangkok, Pat Pong. Wereldberoemd en berucht! En inderdaad. Je komt aan in een wirwar van (lange) straten met eindeloos veel (gogo) bars en hoeren links, rechts, voor en achter je ... De ochtend kwam er snel aan ...

    Ons voornemen om vroeg op te staan er te ontbijten ging niet door ... Geslapen tot 12u30! Daarna gingen we een beetje sight seeing doen, wat rondwandelen in de stad en fotootjes trekken van wat tempels en prachtige beelden, alvorens we met de tuk tuk richting MBK werden gebracht. Een winkel met, ... euhm alles ... Inno in Antwerpen maal 20x, om opnieuw te eindigen in de Kosan Road een gezellige winkelwandel straat op 100 meter van het hotel.

    We besluiten om deze avond niks te doen, vroeg gaan slapen. Maar niet voor we opnieuw een uurtje Thaise massage hebben gehad, heeeerlijk.

    Morgen vertrekken we richting Pattaya waar we waarschijnlijk een weekje zullen blijven ...

  • Dag 3 Thailand Phuket

    Deze ochtend vroeg opgestaan om onze eerste binnelandse vlucht te nemen naar Bangkok, de Thaise hoofdstad. We logeren vlak voor het reusachtige koninklijke paleis in The Royal Hotel. Omdat het gisteren opnieuuw serieus laat was en deze morgend weeral erg vroeg gaan we deze namiddag vooral het bed verkennen denk ik. Later de avond gaan we naar Pat Pong en Kosan Road ...

  • Dag 2 Thailand Phuket

    Patong centrum, was de plaats waar we gisteren avond rondhingen. Normaal gezien de place-to-be hier op Phuket, MAAR ... rampen bestaan ook hier. Blijkbaar was de dochter van de koning gestorven (en de koninklijke familie is hier heilig), wat betekende GEEN BARS open, en de cafeetjes die wel de deuren open hadden; geen alcohol en dit voor 4 dagen. Niet getreurd, dan maar een deugddoende Thaise massage ergens in een piepklein kamertje 15 verdiepingen hoog, ... maar zaaaalig, anderhalf uur gekraakt en gekneden voor ... 6 euro! Dat doen ze ons thuis niet na... 5u het bed in, om 9u aan het ontbijt. Het was vroeg!

    Vandaag hadden we dan ook al onze eerste rustdag, ... Patong Beach, parelwitte stranden met azuurblauwe zee, ... heerlijk om te, ... jawel 'Jetskien' en te zonnen natuurijk.

    Nu even terug naar Patong Centrum, McDonaldje eten en een stapje in de (voorlopig) alcoholloze straten van het grootste Thaise eiland Phuket.

    Morgenvroeg gaan we weg van het eiland en nemem we een binnenlandse vlucht naar Bangkok.

    Eerste foto's volgen morgenvroeg!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!