Zonnen @ Ko Samui

Enkele daagjes geen blog te lezen omdat we het te druk hadden om een plaatsje te vinden om onze handdoek te leggen op het strand van Pattaya, ge moet da verstaan he.

Maar nu we veranderd zijn van bestemming laat ik jullie alvast een beetje watertanden over waar we nu zijn. Gisterenavond zijn we na een vlucht van een uurtje aangekomen op de luchthaven van Ko Samui, een eilandje aan de oostkant van Thailand op ongeveer 700 kilometer van Bangkok. We logeren aan het Chaweng Beach - het grootste en meest ontwikkelde strand, met een typische mix van luxe hotels en backpackers guesthouses, en een wild nachtleven. Gelegen aan de oostkust van het op één na grootste Thaise eiland (na Phuket). De airport van Ko Samui was veruit de mooiste die ik ook gezien heb, ... klein, maar typisch ingericht zoals het eiland zelf, ... alles in openlucht (check-in, bagageband, security-check, ...). Alles was volledig opgebouwd uit hout, bamboe, palmtakken en zelf het dak was van riet.

We verblijven in een luxe-bungalow complex 'Chaweng Resorts' met huisjes op enkele meters van het strand (foto) en bijhorende palmbomen.