Final Thailand Phuket

Het paradijs bestaat, ... en het ligt in Thailand. Na twintig dagen heb ik vandaag het mooiste plaatsje gevonden dat ik ooit in mijn hele leven ben tegengekomen. Op een twintig minuutjes van het mooie Patong Beach, waar we ook in het begin van onze vakantie onze strandmomenten doorbrachten ligt een prachtig stukje hemel op aarde, verscholen achter enkele bergtopjes, kronkelende zandwegen een imens aantal palmen en tropische planten. Het stukje strand, zo'n 250m breed heet dan ook niet zomaar 'Paradise Beach'. Er zijn weinig of geen toeristen omwille van de onbekende ligging en er is 1 aangrenzend hutje dat de naam -restaurant-, naar Thaise normen krijgt opgeplakt. Maar het eten is heerlijk, ... natuurlijk ook omdat het geserveerd word in het prachtigste plekje op aarde (naar mijn bescheiden mening). Men gebruikt voor de stranden van Thailand vaak de omschrijving van parelwitte stranden en helder azuurblauw water, en vaak is dit niet terecht. Sommige delen van Pattaya bijvoorbeeld kan je gewoon vergelijken met het strand in Oostende. Maar dit heeft die omschrijving niet gestolen ... het spijtige was wel dat omdat de weg naar het strand al zo mooi was, de batterij van mijn camera het al na een half uurtje begaf, wat betekend, GEEN FOTO'S van dit stukje natuurlijk pracht. maar niet getreurd, da's meteen voor ons een reden om morgen terug af te zakken naar Paradise Beach, ... met een volldig opgeladen fototoestel natuurlijk!

Met dank aan, Glenn, de Australische eigenaar van pub ' 2 Black Sheep ' voor de tip. Thx

Gisteren waren we redelijk laat aangekomen van onze vorige bestemming Ko Samui. Voor het eerst hadden we gekozen om niet het vliegtuig te nemen maar wel de bus. Omdat Samui een eiland is (Ko=eiland) moest omze bus ook de boot op (foto) en dan een hele lange, helse rit door het binnenland (video). We werden om 8u 'smorgens opgepikt aan ons hotel en kwamen rond 19u aan in Phuket. Waar we logeren in CenN-hotel Resort en Spa.

Om onze terugkeer te vieren ging ik op stap in de bovenvermelde Australische Bar, waar er iedere avond een fantastisch live optredengegeven word door een band. Het werd zeer vroeg in de ochtend, zoals gewoonlijk.

Morgen is het echter onze laatste dag hier, want vrijdag rond de vroege vooravond vertrekken we terug richting Belgium. Opnieuw 12 uren afzien in hopelijk een vliegtuig dat me ietsje meer plaats geeft dan de heenvlucht...