@ Philadelphia

Deze ochtend namen we de Greyhound bus (van stad naar stad) van New York City naar de zesde grootste stad van Amerika, Philadelphia in de staat Pennsylvania op zo`n drie uurtjes van NYC. In de volksmond noemen ze de stad `Philly` en ze telt ongeveer anderhalf miljoen inwoners. De stad bezoeken we omdat ze een belangrijke rol speelde in de Amerikaanse geschiedenis omdat ze de grondlegger was van de onafhankelijkheidsverklaring in 1776 en rond die tijd ook de hoofdstad was van the States.

Toen we aankwamen namen we snel een kijkje in de stad en zochten we iets om te eten, ... opnieuw een leuk Chinees restaurantje gevonden nadat we onszelf opwarmde met een Starbucks coffee, de enige echte! En na een lekkere maaltijd hoort er een lekker biertje, en ja, opnieuw vonden we zonder er naar te zoeken een Belgische pint, ook hier in Philidelphia hebben ze een Hoegaarden van `t vat.Joehoe!

Morgen gaat het naar de oude binnenstad met Independence hall, American Acedemy of Arts and Sciences en het Rodin Museum.