Ik denk van Philadelphia ...

Mijn beoordeling PHILADELPHIA
Geschiedenis ****
Cultuur ***
Bezienswaardigheden ***
Uitgaan, eten &drinken ****
Algemene indruk **** 4/5

Na New York City hebben we onze tocht verder gezet zuidwaarts richting Philadelphia in de staat Pennsylvania op een dikke twee uurtjes rijden. Het is de zesde grootste stad van the States en de grootste stad in de staat PA. Het is de bakermat van de Verenigde Staten, omdat 13 Britse kolonies hier in 1776 de onafhankelijk aankondigden en de Declaration of Independence tekenden.
Philadelphia was tevens de eerste hoofdstad van het land.

Wat gezien?

- De Liberty Bell in het Liberty Bell Centre, de klok werd geluid toen de Declaration of Independence werd aangenomen en draagt de inscriptie `Proclaim Liberty throughout the World`.

- De Independence Hall, een sober bakstenen gebouw waar de Declaration of Independence op 4 juli 1776 werd ondertekend door onderandere George Washington

- Second Bank of US

Wat ik denk van Philadelphia?

De oude binnenstad is zeer gezellig en idyllisch en is in niets te vergelijken met New York City, of zelf met mijn idee van Amerika. De rustige straten hebben allemaal mooi verzorgde rijhuizen met Amerikaanse vlaggen aan de stok, 13 sterren 13 kolonies. Ik zie weinig of geen toeristen deze tijd van het jaar. Ergens waan je je een beetje terug in de tijd, waarschijnlijk omdat je hier geen in neonbadende stad hebt zoals NYC dat wel is. Op enkel twee uurtjes rijden is het verschil moeilijk te vatten.