Ik denk van Baltimore ...

Mijn beoordeling BALTIMORE
Geschiedenis ***
Cultuur **
Bezienswaardigheden **
Uitgaan, eten &drinken ***
Algemene indruk *** 3/5



Na Philadelphia zijn we opnieuw met een Greyhound bus naar een andere stad zuidwaarts gereden. Na twee uur en half arriveerden we in Baltimore, de grootste stad in de staat Maryland.

Ik weet na twee volle dagen nog steeds niet wat ik van deze stad precies moet denken. Het lijkt me de eerste plaats in Amerika waar ik het niet lang zou uithouden. Geef me vier vierkante meter in New York City en ik amuseerde me iedere dag in de drukke mensenmassa of geef me een hotelbon voor enkele maanden in het gezellige, dorpse en culturele Philadelphia en ik zou waarschijnlijk na afloop bijboeken voor een tijd. Maar hier, Baltimore, een dorp met een gigantische haven ligt me niet zo.Het is zeker niet de mentaliteit of vriendelijkheid van de mensen, want die is tot nu toe langs de ganse Eastcoast perfect geweest of de hoeveelheid aan MacDonaldsen, chinese restaurantjes of Starbucks coffee-huisjes die het wat minder maakt, neen de zon is zelfs bescheiden beginnen schijnen. Daarop kunnen we het dus ook al niet steken.

Laten we stellen dat de wijken, met uitzondering van het echte toeristische centrum, er een beetje verloederd, doods en verlaten bijliggen, Ik ga zelfs voor de eerste keer het woord `ghetto-achtig` gebruiken.
De werkloosheidsgraad ligt hoog (bijna 10 procent). De stad heeft meer dan 67 procent zwarte inwoners samen met een deel latinos, aziaten en een handvol blanken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!