Bye Bye Baltimore

Vaarwel Baltimore (Maryland), het was leuk je gezien te hebben en de kennismaking was ok, maar toch zal ik je nu al reeds vertellen dat je waarschijnlijk mijn eerste en tevens ook laatste bezoekje hebt gehad. Je stad kon me namelijk niet bekoren zoals de voorbije plaatsen dat to nu toe wel konden. Ik zeg je dus geen tot ziens, maar vaarwel …
Na het afscheid stappen we opnieuw op een Greyhoundbus, dit keer voor een rit van meer dan tien uur, die ons uiteindelijk via Pittsburg (Pennsylvania) naar Cleveland (Ohio) en zo naar Detroit (Michigan) zal brengen. Deze busrit gaat niet zoals de vorige langs drukke snelwegen van grote stad naar grote stad, maar deze heeft iets speciaals. We rijden in de bergen die er nog steeds besneeuwd bijliggen en komen voorbij enkele schilderij landschappen waar je hier en daar een huisje in het groen opmerkt. Komende van niets anders dan grote drukke steden waar het ’s nachts even licht is als overdag is dit het andere Amerika. Die ik tot nu toe nog niet had gezien, buiten misschien de eekhoorntjes in Central Park (NYC).
Als ik goed naar buiten kijk, niet eenvoudig want de zon begint de dalen en zwarte lucht neemt zijn plaats in, denk ik iets te zien wat op een hert lijkt. Met mijn biologie kennis kan het ook een eland of ree geweest zijn maar in ieder geval, iets in de richting. Iets waar we in België voor naar de kinderboerderij moeten …

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!