Macedonië Rocks

Vlag van Macedonië

Ik was zo blij als een klein kind dat de flosj had gepakt op de paardenmolen gisteren als Elena om drie uur opdaagde in het busstation. Het aanhoren van 'Bart, ben jij het?', waren de beste woorden van de voorbije maand. Halleluja, ja ik ben het, pak me mee verdomme en toon me waar mijn bed is, want ik ben moe!

Tongue out
Deze hosten zijn echt geweldig. Ze wonen in een heel leuk, groot appartement op enkele kilometers van de stad. Ze praten vlotjes over vanalles en nog wat. Tot mijn grote verbazing zijn we enkele uren verder en heb ik nog steeds niet geslapen. Ook niet meer nodig trouwens want ik ben helemaal niet meer moe. We gaan een stapje in de wereld zetten, want er is een cultuurweek in Skopje die vandaag van start gaat. Dans en muziekacts van allerlei groepen uit Europa wisselen elkaar af. Maar voor het zover is gaan we eerst ergens iets eten. Leuk terrasje van een typisch restaurant met fantastisch eten. Met een bang hartje had ik gezegd dat ze mochten kiezen voor me en dat ik hetzelfde zou hebben als zij (dit was al eens slecht uitgedraaid in Sofia met de geitenkopsoep en paprika met maden), maar dit keer was het geweldig lekker. Ze bestelden een tafel vol met allerlei hapjes, die stuk voor stuk echt lekker waren. Toen ik al vol zat kwam ook nog eens ons hoofgerecht. Een schotel vol vlees van kebapspiesjes, tot worst gerold in spek, hamburgers en andere. Heerlijk!

Achteraf maakte ik op het festival kennis met de vrienden van mijn Couchsurfers, enkele uren en heel wat Skopsko's (lokaal bier) later gingen we naar huis waar Clijsters net begon tegen Flipkens. Ook dat moest ik natuurlijk nog zien. Daarna begon ik na 47 uur aan mijn welverdiende nachtrust. En inderdaad, dingen konden enkel beter gaan na gisteren.

Reacties

Reacties

Smaers

Ben blij dat je na die tegenslagen je verdiende genot en vertier hebt gehad.

Het is je van gegund.

bart

@ nick, bedankt! het kon haast niet slechter meer. Nu is alles in de plooi gevallen en heb ik een reuze tijd hier.

nick

graag gedaan.

Amuseer je.

lea en ons ba

lekker gegeten naar je fotos en vezslag gezien amuzeer je nog maar daag tot straks

ann

heb je maden gegeten bwa
zo te lezen heb je weer veel beleefd amaai.
het zal wel een keer beteren
ik zal duimen haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!