Boeh Bulgaren, Leve Macedoniërs

9u27

Ik ben vertrokken. Om zeven uur opgestaan om de bus van half tien te halen aan het het treinstation. Ik had natuurlijk nog geen ticket en moest tussen de tientallen standjes datgene zoeken dat ritten naar Macedonië verkocht. Geen enkele leesbare letter op de vitrines van de kleine winkeltjes en niemand van de verkoopsterjes sprak meer dan een halve zin Engels. Na veel zoeken en een achttal onbeleefde wichten later had ik mijn ticket richting Skopje. Ik ga naar de parking van de bussen en zoek met een ongeluk naar de juiste. Eindelijk stap ik om twintig na negen, net op tijd, de bus in. Joepie, tis een nieuwe! Nu nog hopen dat ik aan de chauffeur kan geexpliceerd krijg dat ik er halverwege uit moet.

11u03 – 12u37

Grenscontrole tussen de bergen van de Bulgaars – Macedonische Grens

12u59

Godverdomme de belachelijke, achterlijke Bulgaren. Dieje stinkende buschauffeur stopt niet om mij af te zetten waar ik moet zijn. Hebt ge dat nu ooit meegemaakt? Ik heb een ticket gekocht Sofia-Skopje, dan moet ik ook maar tot in Skopje blijven zitten brabbeld hij terwijl hij uit zijn vieze mond stinkt als de pest. King muntje meneer? Tweehonderd kilometer te ver en uren later stap ik uit! Awel merci. Geen goed woord heb ik nog over voor Bulgaarse postbedienden, toerische-dienst trutten achter hun loket en domme chauffeurs als deze. Allemaal even onvriendelijk en ongemanierd! Boeh Bulgarije, Leve Macedonië!

15u03

In Skopje dus! Hier moet ik de klok terug draaien want het uur staat hier gelijk met dan van in België. Ik zit op een terrasje met een supergrote pint bier en ik bekom van mij eerste halve dag. Omdat ik een slaapplaats had geregeld voor twee dagen in Kriva Palanka, moet ik vandaag en morgen iets zien te vinden. Ik mail wat rond en schrijf wat adressen van jeugdherbergen op. Afwachten.

20u37

Slaapplaats gevonden, bedankt Jordan van Couchsuring! Morgen meer ...

Reacties

Reacties

Nick

Man, man, die buschauffeurs toch hé.

Plezant is anders. Tweehonderd kilometer uit de richting da is nie niks. Hopelijk vind ge nog een slaapplaats voor vannacht.

Hopelijk is je dag morgen meer vervat van geluk.


Groeten,

Nick

pascale

beter in sofia gebleven dan miseri zoeken slaap wel

bart

dank u voor de zeer steunende commentaar!

ann

dan heb je dat ook weer eens meegemaakt he.en ook weer meer om te vertellen.
ik zou ook wel boos worden .dan is het hier niet zo slecht he

Blomme Lea

Ik ben toevallig op dit verslag terechtgekomen. Wij plannen komende lente een reis naar o.a. Macedonië en Kosovo. Daarom interesseert jouw verslag ons erg. Heb je nog verder geschreven? Indien ja, waar kan ik het dan lezen?

Melis Bart

http://bartmelis.reismee.nl/
vragen over de landen, mail ze me gerust!
melis.bart@gmail.com

Grt, Bart

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!